رواية قصيرة باللغة الإنكليزية بعنوان (إبن اليهودية)، بقلم أ. د. محمد الدعمي
    الثلاثاء 2 مايو / أيار 2023 - 05:51
    A New Novel, (The Jewess’ Son):
    A short novel in English by Professor Muhammad Al-Da'mi, the cover is designed by Liqa Al-Ward

    Born to a Muslim father, and a religious Jewish mother, Husayn developed an identity crisis. It dated back to the moment the school principal first called him "The Jewess’ Son”, a "denomination” that displaced his original name wherever he went: from the neighborhood to college, and to office thereafter. Although tormenting in an anti-Jewish social arena, his acquired name turned into a merit ever since he met Tamar, whose love for him gave their life a purpose and goal. After they had been kidnapped and tormented by local extremists, his and Tamar’s horror of the death penalty underwent a radical change abruptly.

    The book is available on Amazon through the link below:


    رواية جديدة، (إبن اليهودية)
    رواية قصيرة باللغة الإنكليزية، بقلم أ. د. محمد الدعمي، والغلاف من تصميم لقاء الورد

    لأن بطل هذه الرواية، حسين، ولد لأب مسلم وأم يهودية، فانه عانى من شرخ في شخصيته، والشرخ هو عبارة عن "أزمة هوية"، وقد تجسدت هذه الأزمة لحظة اطلاق مدير مدرسته وصف "إبن اليهودية" عليه لأول مرة. وبرغم ما ينطوي عليه ذلك من إحراج، راح هذا الوصف المكتسب يحل محل اسم حسين الأصلي أينما ذهب: من حي سكناه، صبياً، الى المكتب الذي توظف فيه، شاباً، وعبر ما تلى من الأماكن التي ذهب إليها.
    ولكن، برغم مكابدات "جسين" في بيئة ملتهبة متحسسة من اليهود، تحولت هذه التسمية المكتسبة الى "ميزة"، خاصة بعد لقائه الأول بـ"تمار"، إذ منح تفاني هذه الشابة اليهودية وحبها له معنىً وهدفاً لحياتهما. وبعد أن إختطفتهما عصابة إرهابية وهما في طريقهما لزيارة مرقد "الكفل" جنوب بغداد، إستحال رعبهما من حكم الإعدام الذي اصدرته تلك العصابة، الى "ذروة" من نوع غير متوقع!
    الكتاب موجود على أمازون من خلال الرابط التالي

    [[article_title_text]]

    © 2005 - 2024 Copyrights akhbaar.org all right reserved
    Designed by Ayoub media